štvrtok 20. júla 2017

Hotovo. Brankár Čech definitívne prestúpil z Chelsea do Arsenalu

Bola presne pol piata popoludní stredoeurópskeho času, keď sa na Čechove twitterovom účte objavila fotka rozosmiateho brankára v tričku Arsenale: "Som veľmi rád, že môžem oznámiť podpísanie zmluvy s Arsenalom."

K prestupu do Arsenalu smeroval Čech už od mája, pretože v poslednom ročníku stratil v Chelsea pozícii brankárskej jednotky. Ale až minulý týždeň všetko nabralo spád. Kluby sa dohodli na prestupovej čiastke a český brankár v piatok absolvoval zdravotnú prehliadku.Od tej doby všetci čakali, kedy prestup bude oficiálne.

"Myslel som, že sa to nikdy nestane, ale je čas povedať Chelsea zbohom," uviedol Čech v odkaze pre fanúšikov svojho - teraz už bývalého - klubu. "Od roku 2004 som tam strávil neskutočnú cestu s mnohými vrcholmi a niekoľkými p ády."

Arsenal, ktorý s Čechom podpísal viacročný kontrakt, svojmu mestskému rivalovi zaplatí jedenásť miliónov libier (v prepočte 420 miliónov korún). To z Čecha robí šiesteho najdrahšieho gólmana v histórii.

V novom pôsobisku sa Čech stretne s parťákom z reprezentácie Tomášom Rosickým, ktorý v Arsenale hrá už od roku 2006.

"Predtým som si nedokázal predstaviť, že by sme ešte v Petrovom kariére taký transfer riešili, avšak som presvedčený, že má pred sebou ešte niekoľko vydarených sezón, v ktorých bude Arsenalu výraznú oporou, "uviedol agent Viktor Kolář zo spoločnosti Sport Invest Group, ktorá Čecha zastupuje.

"Všetci chápeme, že chce chytať a nie sedieť na lavičke.Ale rovnako nás všetkých mrzí, že odchádza, "povedal pred pár dňami John Terry, obranca a kapitán Chelsea. "Arsenal bude vďaka Petrovi Čechovi silnejšie. Myslím, že s ním v zostave môžu získať o dv anásť až pätnásť bodov za sezónu viac. "

Mimochodom, v poslednej sezóne skončil Arsenal v tabuľke anglickej ligy za majstrovskú Chelsea o dvanásť bodov…

Zhodou okolností Čechův prvý súťažný zápas v novom drese bude 2. augusta práve proti Chelsea, s ktorou sa Arsenal stretne o anglický Superpohár (Community Shield).

Čech prišiel do Chelsea v roku 2004 za sedem miliónov libier z Rennes a okamžite sa stal brankárskou jednotkou a uznávanou osobnosťou.Stál tak na začiatku zlatej éry londýnskeho klubu.

Český gólman v drese Chelsea vyhral Ligu majstrov, Európsku ligu štyrikrát anglickú ligu, štyrikrát Anglický pohár, trikrát Ligový pohár a dvakrát anglický Superpohár.

dohromady pätnásť veľkých trofejí.

v minulej sezóne však Čiech o výsadné postavenie prišiel, pretože tréner José Mourinho dal prednosť mladšiemu Thibault Courtois.

"Keď som vlani v lete prišiel o pozíciu jednotky, tak som ešte necítil, že je správna chvíľa na odchod. Ale v priebehu sezóny som si ujasnil, že moja situácia sa nelepší. Moja kariéra nie je vo fáze, kedy by som chcel sedieť na lavičke, a tak som sa rozhodol pre nové výzvy, "vysvetlil Čech.

Pre zmenu sa rozhodol, hoci v Chelsea mal ešte rok platnú zmluvu.Záujem mali Paris St. Germain, Manchester United, AS Rím a hovorilo sa dokonca o Realu Madrid!

Čech sa však rozhodol pre Arsenal, aj keď ide o mestského rivala Chelsea. Zostane v Londýne, kde si s rodinou zvykol, a navyše bude aj naďalej pôsobiť v klube s veľkými ambíciami.

"Chcem chytať, byť súčasťou tímu, ktorý ma bude využívať. Lenže rozhoduje tréner, ktorý má jasnú predstavu o zostave. A keď v jeho predstavách nefiguruju, zostávať nebudem, "povedal Čech pred pár týždňami ohľadom svojej situácie v Chelsea.

Pred odchodom do Anglicka pôsobil vo Fr ancúzsku, kde si urobil meno v Rennes. Českú ligu chytal za Spartu a Blšany, hoci vyrastal v Plzni.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára